FANDOM

Szkarłatna Szczena
Szczena
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Meta-Człowiek
Świat: Ziemia
Rezydencja: Szczękocin
Ukrycie: Szczeno Baza
Informacje osobiste
Osoba, w którą zmienia się:
Jan Brodek Czerwiński
Zainteresowania:
Walka z przestępczością
Opery mydlane
Sprawiedliwość
Stowarzyszenia
Pomocnik:
Bródka, Cudowny Chłopiec
Sojusznicy:
Kotman
Mega-Mama i Total-Tata
Strażnik z kosmosu
Wrogowie:
Nega-Broda
Kolano Zagłady
Kobieta Łopatka
H2Olga
Metalowa Sprzączka
Umiejętności
Uprawnienia:
Silna szczena
Możliwość latania
Informacje produkcyjne
Pierwsze pojawienie:
Super Humor
Głosu użyczył:
Zbigniew Suszyński

Szkarłatna Szczena (w III i IV sezonie Karmazynowa Broda) jest bohaterem komiksów, który mieszka w mieście Szczękocin, chroniąc fikcyjny świat przed złoczyńcami.

PostaćEdytuj

Szczena jest czasami nazywany jest Timmy'ego ulubionym superbohaterem. Ma niezwykle duży podbródek (stąd jego nazwa) i czerwony strój. Wraz ze strażnikiem z kosmosu, Szkarłatna Szczena jest bardzo znany w całym Mrokowie. Komiksy o nim zostały stworzone przez "jakiegoś gościa mieszkającego z matką". Rozegrany został on w akcji na żywo przez Pattona Oswalda.

OpisEdytuj

Charles Hamption Indigo

Jan Brodek Czerwiński

Szkarłatna Szczena nosi czerwony strój, jest bardzo umięśniony i ma ogromny, przesadzony podbródek. Wydaje się być niezwykle inteligentny. Jednym z dziwactw Szczeny jest jego tendencja do wykorzystywania dziwnej metafory w jego inspirującym przemówieniu.

HistoriaEdytuj

Pierwotnie Szczena prowadził talk show i zdobył uprawnienia po ugryzieniu brody przez radioaktywnego przystojnego aktora; od tego czasu brał odpowiedzialność za ochronę miasta Szczękocin, biorąc tajemniczą tożsamość Jana Brodka Czerwińskiego dla lokalnej gazety "Głos Bzdurowic". Jest to oczywista parodia Spider-Mana.

W niektórych przygodach związanych ze Szkarłatną Szczeną, Timmy wchodzi w komiksy dzięki Cosmo i Wandzie i wciela się w rolę Bródki, Cudownego Chłopca i działa jako jego pomocnik. Wanda i Cosmo z kolei działają jako As i Kosmek, szczeno-psy, pomocnicy Timmy'ego.

Jan Brodek CzerwińskiEdytuj

Kiedy nie zwalczania przestępczości, Szczena przyjmuje tożsamość Jana Brodka Czerwińskiego, dziennikarza gazety pracującego dla Głosu Bzdurowic.

WystępyEdytuj

Jednym z jego najważniejszych występów jest zastępienie go przez Kotmana, gdy został wprowadzony do świata komiksu. Później, Kotman nawiązał współpracę ze Szczeną z powodu strachu przed psami.

Szkarłatna Szczena odgrywa ważną rolę w odcinku "Życzenie superbohatera", gdy Timmy Turner zamienia wszystkich obywateli Mrokowa w superbohaterów. Nega-Brodzie udało się oszukać Timmy'ego w zaczarowanie wszystkich i w postaci Szczeny teleportował superzłoczyńców do swojej kryjówki i wprowadził ich na swoją stronę. Szkarłatna Szczena w swojej normalnej formie jako Jan Brodek Czerwiński nawiązał współpracę z Timmym i jego przyjaciółmi, by pokonać Nega-Brodę, Niszczarkę Dzieci, Dręcz-E i Doktora Crocktopusa z pomocą woźnego, pani strażak i mleczarza. W końcu wrogowie stali się normalni, a Nega-Broda wrócił do komiksu. Później pojawił się w świecie rzeczywistym.

W odcinku "Światła! Kamera! Adam!", Szkarłatna Szczena był gwiazdą filmu granym przez Adama Westa, który jest również bohaterem Kotmana. W tym odcinku, dyrektor celowo kręcił źle film, bo był naprawdę złym czarnym charakterem.